Geen goede naam?

Op deze site staat de domeinnaam chihuahuamode.nl te koop. Maar goed, jij maakt geen mode voor Chihuahua’s, dus wat moet je er mee? Want een leverancier heb je ook al niet. Dus met die domeinnaam kun je niks.

Die fout maken veel mensen. Te snel beredeneren waarom iets niet kan. Jammer, want vaak is net even iets verder doordenken een prima manier om ergens iets aan te verdienen. Of er zelfs een goede boterham aan over te houden.

In dit voorbeeld hebben we gekozen voor een domeinnaam die niet zo heel makkelijk inzetbaar lijkt. Immers: als je zelf geen mode produceert en ook geen leverancier hebt die voor jou mode maakt en kan leveren is de domeinnaam op het eerste gezicht al snel waardeloos. Maar dat is zeker niet zo.

Chihuahua’s zijn er in overvloed en het zijn hondjes waar erg veel geld aan uit wordt gegeven. Speeltjes, verzorging, voeding en natuurlijk ook mode. Ook grappig: het is een markt waarin al veel bedrijven aktief zijn.

Dus als je van die bedrijven hun aanbiedingen kunt verkopen met een gezonde marge dan heb je geen inkoop maar wel de marge. Een soort dropshipping in het klein. Technisch is dat goed te organiseren, en als je per maand 500 verkopen hebt met een tientje winst schiet je al heel erg lekker op.

Als hoofdartikel heb je de mode, maar daarnaast kun je natuurlijk een enorm breed aanbod van voeding, speeltjes et cetera in je winkeltje zetten. Hoe breder je aanbod des te aantrekkelijker je winkeltje is voor de bezoeker.

Ook voor de webwinkels die via jou verkopen is meedoen aan je plan voordelig. Zeker als ze orders gewoon onder hun eigen label kunnen verzenden aan de klant. Elke verkoop die via jou binnenkomt is een nieuwe klant voor hen.

Het is een even wat kort geschetst voorbeeld, maar de kern waar het om gaat is dat je als je iets voor jezelf wilt gaan doen net even wat langer naar de potentie van bijvoorbeeld een domeinnaam moet kijken. Met een klein beetje creativiteit en een goede naam kun je al gauw iets opbouwen waaraan je heel erg leuk kunt verdienen.