Asjemenu!

Steeds meer mensen bestellen hun pizza’s en ander eten het liefst direct bij de leverancier in plaats van via een groot platform zoals Thuisbezorgd. De reden is soms dat er onvrede is over het tussenliggende platform, en soms is het omdat men de leverancier de provisie welke deze kwijt is aan het bestelplatform wil helpen besparen.

Met Asjemenu! hebben we een platform online gezet dat wel een bestelplatform is maar geen provisies rekent. Een platform dat lokaal zoeken mogelijk maakt, waarbij er bij elke aangesloten eetgelegenheid een linkje naar de eigen bestelpagina staat. En een telefoonnummer, de links naar de sociale media, et cetera.

Zo kan iedereen rechtstreeks bestellen.

Voor de aangesloten eetgelegenheden natuurlijk erg aantrekkelijk. Maar hoe zet je het snel en doeltreffend in de markt? Hoe zorg je er voor dat de naam snel bekend en het platform snel populair is?

Dat doen we met krasjemenu.nl.

Bij elke rechtstreekse bestelling krijgen klanten van aangesloten eetgelegenheden een kraskaartje, en met dat kraskaartje kunnen ze een deel van het zojuist door hen uitgegeven bedrag terugwinnen. Of misschien wel alles.

De site zoals die nu draait is te vinden via deze link. Omdat we nog aan het testen zijn draait de site nog niet optimaal, en kan er alleen worden gezocht op de postcodes 2202TE, 2203EV en op de plaatsnamen Noordwijk, Sassenheim en Hollandscheveld.

We hopen in augustus de tests af te ronden en direct daarna live te gaan.